Waar ik woon en wie ik ben

Waar ik woon en wie ik ben
Waar ik woon

Polderzicht

Polderzicht

Groenhoekje

Groenhoekje

Waterpartij aan ons terras

Waterpartij aan ons terras
een minivijvertje ontworpen en gemaakt door manlief

Onderonsje

Onderonsje

Welkom

Hallo,

Fijn dat je even komt piepen op mijn blog...
Zin om mij te volgen? even klikken

dag,

michèle

woensdag 30 maart 2011

herfstige lentedag...

Wat een verschil bij de vorige weken. De kleuren komen buiten veel valer over. Grijze wolken voortgedreven door een stevige wind wisselen af met witte gaten.met een ministukje blauw. Maar toegegeven..Zulke momenten hebben ook hun charme.'k Heb de houtkachel aangestoken.Een beetje geknetter dat zelfs warmte geeft is nu de muziek in de leefkamer.De poezen hebben weer hun winterplekje ingenomen en liggen heerlijk te dutten.Af en toe fluit de zuidwestenwind rond onze veranda-erker.Kijk nu priemt zelfs de zon even door de grijze massa.Het is weer lekker rustig...

De kinderen uit de klasjes van mijn woensdagschool waren vandaag even beweeglijk als de wind die waait.Morgen hebben de kinderen schoolrapport met oudercontact.Zijn ze wat gespannen?  De eerste helft van de  veranderde uurschoolweek zit erop . Zou het misschien dat kunnen zijn??De vermoeidheid bij de kinderen van het eerste klasje was duidelijk merkbaar tijdens mijn laatste lesuur.Rode wangetjes, slaperige oogjes en wat geeuwen...De kleintjes hadden het echt moeilijk.Gelukkig was juf michèle daar die ze wakker schudde met de lekkere dansbare meezingliedjes voor de eerste communiemis.Na het zingen en bewegen vielen ze toch wel helemaal stil...Zelfs ik voelde mijn ogen wat prikken...Stilte voor de storm????....en toen ging de bel ....Door het  geschetter van kinderstemmen uit de andere groepen schrok ook mijn klasje wakker uit het vacuum van de godsdienstklas.De halve schooldag zat er op ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Lentezon

Lentezon
Zonnewarmte kom maar gauw , we wachten allemaal op jou