Waar ik woon en wie ik ben

Waar ik woon en wie ik ben
Waar ik woon

Polderzicht

Polderzicht

Groenhoekje

Groenhoekje

Waterpartij aan ons terras

Waterpartij aan ons terras
een minivijvertje ontworpen en gemaakt door manlief

Onderonsje

Onderonsje

Welkom

Hallo,

Fijn dat je even komt piepen op mijn blog...
Zin om mij te volgen? even klikken

dag,

michèle

dinsdag 19 april 2011

Wat een heerlijke tijd...

Ik was vroeg op vandaag.Met dit heerlijk lenteweer kan een mens niet blijven liggen.Het was nog fris deze morgen.Langzaamaan werd het huisleven wakker.Madou kneep eventjes een oog open om te zien wie van haar 3 mensenmaatjes opstond.Oh ,dacht ze, 't baasje is nog niet op dus doe ik maar mijn ogen weer toe...Ik deed de keukendeur open nam een kopje van de gedekte ontbijttafel en schonk mij  koffie in( jaja wij hebben een koffiezet met timer, o zo handig als je 's ochtends vroeg moet wakkeren.) Ik installeerde mij in onze enige oorfauteuil en nipte van mijn koffie.Ik had de deur op een kier gezet en ja..wie kwam daar al stretchend binnen?Ons madou..Toch maar opstaan, dacht ze, 't vrouwtje gezelschap houden.Even geeuwdag gezegd en dan is ze aan mijn voeten komen liggen.Lekker gezellig .

Het was nog wat schemerachtig buiten maar al veel leven.Teentje ons poes zat binnen te gluren en toonde duidelijk aan dat ook zij naar binnen wilde.Ik wilde nog even rustig blijven zitten. want jonge en levendige poesspringers in huis kan ik nog niet zo goed aan 's morgens.Saartje, onze omapoes zat te miauwen aan de schuifdeur en Aagje had zich naast Teentje gezet en wqs ook met haar pootjes aan het tonen dat zij binnen wilde

De trap kraakte...aha manlief was ook al wakker.Ons Madou had hem ook gehoord.en ging zich aan de deur zetten .Manlief moest nog even bekomen met hetzelfde ritueel, koffie inschenken en dan naar buiten voor een eerste sigaret.

We hebben samen ontbeten en genoten van de ochtend.Madou hield ons gezelschap onder de keukentafel en aan ons voeten.Tegen half acht is manlief vertrokken naar twerk.

Zulke kleine momenten zijn echt te koesteren.langzaamaan wakker worden met af en toe een woord, stille wenken die begrepen worden,  kortom gewoon samen zijn. . Vooral als daarbij het eerste ochtendlicht de leefkamer inpriemt en het terracottaoranje van de wanden in de leefkamer benadrukt.

Geniet ook van jullie lentedag en tot de volgende...

michèle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Lentezon

Lentezon
Zonnewarmte kom maar gauw , we wachten allemaal op jou