Waar ik woon en wie ik ben

Waar ik woon en wie ik ben
Waar ik woon

Polderzicht

Polderzicht

Groenhoekje

Groenhoekje

Waterpartij aan ons terras

Waterpartij aan ons terras
een minivijvertje ontworpen en gemaakt door manlief

Onderonsje

Onderonsje

Welkom

Hallo,

Fijn dat je even komt piepen op mijn blog...
Zin om mij te volgen? even klikken

dag,

michèle

woensdag 5 februari 2014

Kriebelhanden om weer te bloggen...maar volhouden?

woensdagnamiddag 4 februari 2014,

Jaja ik laat iets van mij horen...
Ik heb de smaak weer te pakken... Vertrouwde blogs lezen en enkele nieuwe blogs volgen.
Dus waarom niet zelf iets posten( zo heet dat blijkbaar)
Het leven in het huis aan de Leopoldskanaaldijk leeft het leven verder.De akkers krijgen steeds opnieuw hun jaarlijkse gedaanteverwisseling ...van aardappelveld tot maisplantenbos afgewisseld met bietenbladkransen en doodgewoon gras...De weide krijgt af en toe bezoek van grasetende en herkauwende viervoeters van bruin tot zwart gevlekt  en van beige kortpotige vleeskoeien tot mooie langpotige elegante melkkoeien... Gekuifde Kieviten,  roepende scholeksters en opvliegende kauwen wisselen af met de gierende windstoten uit nu vooral zuidwestelijke kant...Als dat geen leven is!

Ons Madou is wat vinniger geworden in haar geblaf naar de passanten fietsers, wandelaars en tractoren van allerlei slag en formaat.Zij is blijkbaar niet op haar muil gevallen wat ik als bewoonster van een huis in een rustige omgeving soms niet zo fijn vind.En haar buurman aan de overkant praat dan maar mee...
Maar ja...Dàt  is dan het bewoond leven zoals daar ook zijn, het gedaver van landbouwgevaartes en het gezoef van de wagens die helaas de rust van toen hebben verminderd...

Aagje,onze enige overgebleven kat mist wel haar pleegoma Saartje en Aagjes eigen zus Teentje is niet meer thuis gekomen.Saartje heeft zich na bijna 20 jaar in stilte teruggetrokken om ergens op een rustig plekje in onze tuin in te slapen.Na de voorbije zomerse zomer die zij als blinde en dove poes nog ten volle en op de tast heeft meegemaakt zag zij blijkbaar de komende winter niet meer zitten.
Het ga je goed in de poezenhemel Saartje...
En 3 nieuwe kippen hebben ons buitengezin vervoegd. Ella, Luna en Olivia zorgen voor lekkere eieren alhoewel hun legnest sinds eergisteren is verlegd.. Het zoeken van een ei in de tuinberg is de boodschap.

En hoe is het met ondergetekende?
Sinds 3 weken zingt zij weer altpartij in haar vroegere oratoriumkoor.. Na zeker 15 jaar minder intensief zingen was haar stemtest toch 'geslaagd'. Heerlijk is dat ...Samen meerstemmig repeteren studeren en genietend leren met de nodige commentaren tussenin. Het zingen met een doel, enkele optredens met mooie orkestwerken in het verschiet. Medezangeressen van toen en nog altijd  trouw lid van het  koor  zeiden dat ik  geen haar veranderd ben. Als dat geen compliment is ...Ik ben blij dat ik die stap heb gezet.

Tijdens de weekends verblijven wij nu meestal in een huisje bij de zee...Meer in mijn volgende post...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Lentezon

Lentezon
Zonnewarmte kom maar gauw , we wachten allemaal op jou